עורך דין אפוטרופסות לנושא גוף ולנושא רכוש

אחד מתפקידיו של עורך דין לענייני משפחה הוא מינוי אדם לאפוטרופוס עבור אדם אחר, כאשר האדם המבוגר בדרך כלל, לא יכול לקבל החלטות באופן עצמאי.

מינוי אפוטרופוס לענייני רכוש

קיימים כמה מקרים אשר בהם קיים צורך למנות אפוטרופוס.

אדם שהתבגר ואינו מסוגל לבצע בעצמו פעולות אדמיניסטרטיביות בעלות חשיבות רבה כפי שנהג לעשות עד עתה, כמו לדוגמה טיפול בכל מה שקשור להתנהלות בחשבון הבנק, תשלומים שונים, השכרת נכסיו ועוד, הוא זקוק לאיש אמון אשר יבצע את המטלות הללו במקומו.

אם לאדם מבוגר זה יש בן זוג, ברוב המקרים הוא מבקש מעורך הדין לבצע הליך של אפוטרופסות על רכושו כדי לטפל בענייניו במקומו. אם מצבו של אדם זה מתדרדר באופן פתאומי בני המשפחה מבקשים למנות אפוטרופוס כדי לטפל בענייניו באופן שוטף. אם בן הזוג אינו בחיים או לחילופין גם הוא אינו מסוגל לבצע זאת עקב סיבה מנטלית או אחרת, נבחר אחד הילדים להיות האפוטרופוס.

מינוי אפוטרופוס לענייני גוף

אדם אשר אינו מסוגל לטפל ולקבל החלטות בענייניו הבריאותיים, נאלץ למנות אפוטרופוס לענייני גוף אשר יקבל במקומו את ההחלטות הרלוונטיות והוא זה שיחתום על המסמכים הרפואיים הנדרשים. גם במקרה זה האופציה הראשונה הוא בן הזוג ואם גם הוא אינו בעל מסוגלות, אחד הילדים מתבקש להיות האפוטרופוס לענייני גוף.

הצורך למינו אפוטרופוס גוף הוא אקוטי כיוון שאם אותו אדם מאושפז בבית חולים ועליו לקבל מנות דם או לעבור הליך אמבולטורי, אי אפשר לבצע זאת ללא חתימתו של אפוטרופוס גוף וללא קבלת מסמך אשר מאשר את סמכותו של מי שנבחר להיות אפוטרופוס לעניינים הללו.

יש משפחות אשר בהם אחד הילדים ממלא את שני התפקידים, הן עבור הרוכש והן עבור הגוף ומשפחות אחרות אשר ממנות לכל אחד מהתחומים ילד אחר וזאת בהתאם להחלטתם.

מינוי אפוטרופוס לאדם הלוקה בנפשו או נכה

בוגרים מעל גיל 18 אשר הם לוקים בנפשם או נכים, אשר אינם בעלי יכולת לדאוג לעצמם ברבדים השונים של החיים, הוריהם או אח גדול ממונים להיות האפוטרופוס שלהם לענייני רכוש וגוף.

פניה לבית המשפט לענייני משפחה

כדי לבצע הליך זה יש להגיע לעורך דין אפוטרופסות ולחתום על הטפסים הרלוונטיים. המסמכים מועברים לבית המשפט לענייני משפחה אשר דן בכך בדלתיים סגורות ומאשר או לא מאשר את התהליך הבירוקרטי.

אפשר לשמש אפוטרופוס יחיד או לחילופין שני אחים יכולים להיות אפוטרופסיים יחד כדי להקל עליהם במטלות הרבות שיעמדו בפניהם.

כך אחד הילדים או יותר מאחד הופכים להיות אפוטרופסיים של הנכסים ובעלי רשות לפעול בחשבון הבנק, כדי שכל הנושאים הללו יטופלו באופן ראוי. ואותם הילדים או אחרים הופכים להיות האפוטרופסיים לענייני גוף.

כתב מינוי לאפוטרופסות

בתום ההליכים הללו, עורך דין אפוטרופסות מקבל מבית המשפט לענייני משפחה אישור אפוטרופסות רשמי עבור מגישי הבקשות. כל אחד מהם נושא מסמך זה תמיד בארנקו למקרה צורך.


כתבה מעניינת בנושא  חובת הדיווח של האפוטרופוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן