תביעת תאונת עבודה

כל עובד במדינה, שכיר או עצמאי אשר רשומים במוסד לביטוח לאומי ושלמים די ביטוח חודשיים הינם בעלי זכאות לקבלת 'דמי פגיעה' במקרה של תאונת עבודה או מחלת מקצוע הקשורים ישירות למקום עבודתם.

על פניו מדובר במצב ברור בו אדם העובד במקצוע מסוים נפגע או חלה עקב אותו מקצוע ועליו להפסיק לעבוד לתקופה מסוימת ובתקופה זו עליו לקבל תשלום מביטוח לאומי. עם זאת, מדובר במוסד גדול וארכאי אשר דורש הכרה והתעמקות בחוקים ובתקנות ובסעיפים לפני תביעת תאונת עבודה, ולכן יש לעשות זאת במקצועיות ובדיוק.

תביעת תאונת עבודה- מי זכאי?

כל עובד אשר נפגע במקום עבודתו או חלה עקב עבודתו זכאי לתביעת תאונת עבודה מול הביטוח הלאומי, בין אם מדובר בעובד שכיר, עובד עצמאי הרשום במוסד לביטוח לאומי.

בנוסף זכאים אסירים, עצירים וחוסים במעונות, אדם הנמצא בהכשרה או שיקום מקצועי, ונבחנים לפי חוק החניכות או חוק שירות התעסוקה, עובדים המוכשרים לשעות חירום וחברי כנסת ששכרם נקבע כחוק.

הגשת תביעת תאונת עבודה:

ישנם מספר שלבים ודברים חשובים שיש לבצע מול המוסד לביטוח לאומי על מנת להגיש את התביעה במלואה ובצורה נכונה.

השלב הראשון הינו מילוי טופס התביעה. מילוי טופס התביעה הוא חשוב במיוחד ויש לוודא שכל הפרטים בו ברורים, מלאים ונכונים. אל הטופס יש לצרף את כל האישורים הרפואיים המעידים על מצבו- חוות דעת רפואית, ביקורים ואישורים של רופאים מומחים וכל נייר ואישור אשר מראה את מצבו.

אישורים אלה חשובים במיוחד שכן הם מוכיחים את אי כשירותו של אותו עובד לעבוד בתקופה מסוימת ומאשרים- אם בכלל- את חזרתו לעבודה ואם כן, אם ישנם אחוזי נכות קבועים שאינם מאפשרים לו לחזור לאותו תפקיד או לעבוד באותן שעות כמקודם.

חשוב להיות בקיאים במועדי ההגשה שכן על תביעת עבודה חלה התיישנות. את התביעה יש להגיש עד זמן של שנה מהיום בו התרחשה התאונה, שכן עד שלא יקבל המבוטח אישור (לא יום הגשת התביעה אלא יום קבלת האישור על זכאות לדמי פגיעה) לא ישולמו לו דמי פגיעה.

כאשר מתקבל אותו אישור ישלם ביטוח לאומי לאותו עובד דמי פגיעה כחוק לתקופה הנדרשת ועד שלושה חודשים. במידה ויש צורך ואישור על כך יקבל העובד קצבה על נכות זמנית או קבועה. בנוסף לקצבה ישולמו לעובד ההוצאות הנלוות לפגיעה- הגעה לטיפולים, עזרה בבית וכל הוצאה הקשורה ישירות למצב הרפואי הקיים- אותה יש להגיש עם התביעה עצמה.
לאחר אישורה של התביעה עצמה לעובד יש את הזכות לקבל החזר על הוצאות רפואיות שאינם כלולות בסל התביעות או משולמות על ידי קופת החולים לכן חשוב לשמור את כל ההוצאות ולעקוב אחר מה שמגיע לעובד גם לאחר אישור דמי הפגיעה ההתחלתיים.

לעיתים מקבל העובד תשובה שלילית למרות שהוא סבור שמגיעה לו הזכאות ולכן חשוב לבצע את התביעה בצורה המקצועית והטובה ביותר ולהיעזר במשרד עורך דין המתמחה בהגשת תביעות לביטוח הרפואי.

כל עובד רשאי לבצע את הפניה בעצמו ולברר את הזכאות שלו ללא סיוע משפטי אך ללא ליווי מקצועי אשר מכיר את החוק ואת המוסד עלול אותו עובד לקבל סירוב על דמי פגיעה המגיעים לו או לפספס מימוש זכויות נוספות שלא ידע שהן מגיעות לו, לכן ההמלצה היא לפנות לליווי מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן