תאונת דרכים בעבודה: המדריך לנפגע

תאונת דרכים בעבודה היא תאונה שמתרחשת במהלך העבודה – וכתוצאה מכך השאלות שלכם מתרבות – מה לעשות אחרי התאונה, את מי לתבוע ואיך משלמים לעורך דין? כל התשובות בפנים:

מה כדאי לעשות אחרי תאונת דרכים?

חשוב מאוד להקפיד כל מסמך, צילום, קבלה או חשבונית שקשורים לתאונה, להוצאות שנגרמו לכם בגללה ולטיפול הרפואי. תיעודים אלה יעזרו לכם להוכיח שהתאונה שלכם אכן אירעה, לבסס את התיק שלכם וכן לקבל החזרים ותשלומים כנגד הוצאות שהיו לכם בעקבות הפציעה.

נסו לאסוף כמה שיותר חומר על האירוע ועל התאונה, וחפשו עדים ושמרו את פרטי הקשר שלהם כדי שבבוא העת יהיו אנשים שיוכלו לתת עדות על התרחשות התאונה ולתמוך בטענות שלכם.

כדאי מאוד לשכור עורך דין מהרגע הראשון – כבר לאחר התאונה.

גם אם אתם עדיין עסוקים בטלטלה שהתאונה העבירה אתכם הצעדים הראשונים שתנקטו לאחר התאונה יהיו משמעותיים לאחר מכן, ועורך דין תאונות דרכים טוב ומומחה יידע להדריך אתכם בדברים שעליכם לעשות בכל שלב בדרך להשגת הזכויות שלכם 

מה מיוחד בתאונת דרכים בעבודה? 

תאונת דרכים בעבודה היא תאונת דרכים שיש לה קשר סיבתי לעבודה, זאת אומרת: קרתה במהלך העבודה, בזמן העבודה, במקום העבודה או בדרך אליה וחזרה ממנה. בשל כך היא מוגדרת גם כתאונת דרכים וגם כתאונת עבודה, ולכן במידה ונגרם לכם נזק גופני בתאונה תוכלו לתבוע גם את ביטוח לאומי בגין נכות מעבודה, וגם את הביטוח הפרטי של הרכב.

איך יודעים את מי לתבוע קודם?

יש שני אפשרויות למצות את הזכויות שלכם:
תביעה לביטוח לאומי:

ניתן לתבוע קודם את הביטוח הלאומי כדי שתקבע לכם אחוזי נכות ע"י וועדה רפואית– קביעה זו תהיה תקפה לבית המשפט ולביטוח הפרטי ולפיהם ייקבעו לכם הפיצויים. זכרו שאת התביעה לביטוח הלאומי ניתן להגיש תוך 12 חודשים מיום התאונה בעוד שיש לכם חלון זמן של 3 שנים להגיש תביעה לביטוח החובה, כך שלפעמים אפשרות זו היא המומלצת.

תביעה לביטוח הפרטי:
במקרה ותתבעו קודם את ביטוח החובה, מומחים רפואיים מטעם בית המשפט הם אלו שייקבעו את הנכות שלכם, ורק אז תמשיכו לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

ישנם לא מעט קריטריונים שצריך לשקול ולקחת בחשבון כאשר בוחרים את מסלול התביעה, לכן ליווי של עורך דין הוא דבר מומלץ, אם לא חובה. עורך דין תאונות עבודה ידריך אותכם בסעיפים ובאותיות הקטנות של כל אפשרות, כך שתעשו את הבחירה הנכונה ביותר בשבילכם.

שווה קריאה – עורך דין נזקי גוף המלצות

כמה משלמים לעורך הדין?

שכר הטרחה של עורך הדין שמייצג אתכם קבוע בחוק, ויש עליו הגבלה. שכר הטרחה משולם באחוזים מכספי הפיצויים לעורך הדין, וגם זה רק כאשר תקבלו את הכסף אליכם.

חוץ מדמי פתיחת וסגירת תיק – שעלותם היא כ-800 שקלים, שאר הקריטריונים מפורטים בחוק ומצוין על איזה שירותים נכללים בתשלום שלכם לעורך הדין, ועל אילו תצטרכו לשלם בנוסף.

יעניין אותך משרד עורכי דין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן